İsimsiz, kağıt üzeri desen, imzalı, 14.08.2012 tarihli. 30 x 23 cm
Paylaş
Bir sonraki tutarı teklif edebilir veya daha yüksek bir maksimum teklif verebilirsiniz. Verdiğiniz maksimum teklifler gizli tutulacaktır. Müzayede katılım şartları hakkında bilgi almak için tıklayınız
1964- 1968 yılları arasında İstanbul Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Okulu (bugünkü Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi) Resim Bölümü’nde öğrenim gören sanatçı, öğrencilik yıllarında özellikle figürler üzerinde yoğunlaşarak 15. yüzyıl nakkaşı Muhammed Siyah Kalem’in desenlerini yakından incelemiş, onun siyah-beyaz figür çalışmalarından ve biçimbozmalarından etkilenmiştir. 1969 yılında burslu olarak gittiği Salzburg Yaz Akademisi’nde Prof. Emilio Vedova ile resim çalışmıştır. 1970 yılında Federal Almanya Hükümeti’nin "Alman Akademik Öğrenci Değişimi" (DAAD/ Deutscher Akademischer Austausch Dienst) bursunu kazanan sanatçı, üç yıl boyunca Münih Güzel Sanatlar Akademisi’nde Prof. Rudi Tröger ve Prof. Max Zimmerman ile resim ve özgünbaskı alanlarında çalışmalar yapmıştır. Daha sonra Paris, Venedik, Verona, Mantova ve Floransa’daki sanat müzelerinde incelemelerde bulunan Ergin İnan, 1975 yılında "Baskıresim Teknikleri" adlı teziyle, mezun olduğu okula öğretim görevlisi olarak atanmıştır. 1983 - 1985 yılları arasında Berlin Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nda konuk profesör olarak desen dersleri vermiştir. 1970’li yıllardan itibaren böcekleri ve embriyonik insanları konu alan resimler yapmaya başlayan Ergin İnan, bu tip eserlerinde imgeler arasındaki görsel ve simgesel ilişkileri yansıtmış, ikonografik evrensel ögelerin dışında zaman zaman eski uygarlıklardan kaynaklanan kültürel imgeler de kullanmıştır. Yüzleri üst üste bindirerek oluşturduğu ‘Psiko-Portre’ (1981) ve ‘İnsan’ (1984) gibi eserlerinde; el ve ayak izlerini temel aldığı yapıtlarında ve tarihi kent dokusunu figürle tamamlayan ‘Berlin’ (1987) gibi serilerinde böcekler, kabuklular, sürüngenler, kelebekler, yaprak, tüy, gözyaşı damlası gibi çeşitli objeler ve yazılarla bütünleşen bir kompozisyon oluşturmuştur. Sanatçı yapıtlarında Latin ve Arap harflerinden oluşan metinlerden yararlanmış, kimi zaman da bazı imgeleri hat sanatında olduğu gibi sadece yazıyla vermiştir. Bazı eserlerinde kendi cümlelerini kullanmış, bazılarında ise eski yazılı metinleri kolaj tekniği ile resme katmıştır. Bir minyatür ustasının ayrıntılı ve özenli işçiliği ile çalışan sanatçı, malzeme olarak tuvalin yanı sıra ahşap, duralit, kağıt ve aharlı veya el yapımı kağıtlardan da yararlanmış, yağlıboya, tempera, suluboya, renkli mürekkep çizimi ve kolaj tekniklerini tek başına ya da bir arada uygulamıştır. 1974 ve 1975 yıllarında Devlet Resim ve Heykel Sergisi Ödülü, 1980 İstanbul Devlet Resim Heykel Müzesi Açıkhava Sergisi’nde, 1983 6. Uluslararası Cleveland Desen Bienali’nde ve 1988 2. Uluslararası Asya-Avrupa Sanat Bieneli’nde birincilik ödülleri, 1983 Sedat Simavi Vakfı Görsel Sanatlar Ödülü (Mehmet Güler ile birlikte) kazanan İnan, 1987 yılında Ankara Sanat Kurumu tarafından Yılın Sanatçısı seçilmiş, 1993 yılında Osaka Trienali’nda üçüncülük ödülü (bronz madalya) almıştır. Resim haricinde grafik ve özgünbaskı alanlarında da yapıtları olan sanatçı, 1977 yılında Yılın Genç Grafik Sanatçısı Ödülü’nü ve İstanbul Güzel Sanat Akademisi “Özgün Baskı” Birincilik Ödülü’nü, 1980’de Uluslararası Grafik Bienali’nde madalya ve 19822de Uluslararası Minyatür Baskı Bienali Ödülü’nü almıştır.