Sanatçı imzalı, yuvarlak formlu tabağın yüzeyi turkuaz, kobalt mavi, yeşil, mangan moru, sarı ve kiremit kırmızısı renklerinde lale, karanfil, sümbül ve hatayi gibi geleneksel Türk sanatına özgü süslemelerle dekorlu. Sağ kenarda yer alan madalyonda karşılıklı iki balık figürü çalışılmış. Çap 31.7 cm
1973 yılında memleketi Kütahya’da ‘Osmanlı Çini Atölyesi’ni kurarak seramik ve çini çalışmalarına başlayan Sıtkı Olçar, antik desen ve formları uyguladığı eserlerinde, İznik ve Kütahya örneklerinden de esinlenerek yeni biçim ve öz arayışlarına yöneldi. 1980 yılından itibaren özellikle İznik çinileri üzerinde yoğunlaşan sanatçı, İznik çiniciliğinin 300 yıldır çözülemeyen sırrı olarak kabul edilen mercan kırmızısı tonunu keşfetmeyi de kendine amaç edindi. Son yıllarda kaybolup gitmekte olan Kütahya çiniciliğini canlandırarak ona yeni bir boyut kazandırmasının yanı sıra, geleneksel Çanakkale seramiklerini de yeniden yorumladı. İlk kişisel sergisini 1980 yılında Bursa’da açan Olçar, daha sonra yurtiçinde İstanbul, Ankara, Bursa ve Antalya’da, yurtdışında ise Zürih, Brüksel, Paris, Tokyo, Viyana, New York, Londra, Cenevre ve Madrid gibi önemli merkezlerde çok sayıda sergi düzenledi. 1986 yılında Yunanistan’ın Valos kentinde düzenlenen 5. Balkan Ülkeleri El Sanatları Sergisi’nde Türkiye’yi temsil eden ve eserleri pek çok özel koleksiyon ile müzelerde yer alan Olçar, 2008 yılında UNESCO’dan ‘Yaşayan İnsan Hazinesi Ödülü’nü aldı. Sanatçının vefatından sonra, Kütahya’daki Kent Tarihi Müzesi’nin ek binası Kütahya Belediyesi tarafından Kültür Bakanlığı’ndan alınan izinle ‘Sıtkı Olçar Çini Müzesi’ olarak düzenlenmiştir. Müzede sanatçının çini eserleri ile kişisel eşyaları yer almaktadır.
Paylaş
Bir sonraki tutarı teklif edebilir veya daha yüksek bir maksimum teklif verebilirsiniz. Verdiğiniz maksimum teklifler gizli tutulacaktır. Müzayede katılım şartları hakkında bilgi almak için tıklayınız