Lalique France yapımcı damgalı, yuvarlak formlu, yukarıya doğru daralan ağız kenarı tek sıra papatya rölyef dekorlu. Dış yüzü tekrarlayan ışınsal kesmelerle hareketlendirilmiş. 20.yy. Çap 36.5 cm
Markanın kurucusu René Lalique’dir (1860-1945). Paris’te, École des Arts Décoratifs’te mücevher yapım teknikleri üzerine öğrenim gören Lalique, daha sonra İngiltere’ye giderek iki yıl öğrenimini orada sürdürmüştür. Jacta, Cartier, Boucheron gibi firmalarda deneyim kazandıktan sonra, 1885 yılında Paris’te kendi atölyesini kurmuştur. Mücevher ve cam tasarımlarının yanı sıra, geliştirdiği bezeme öğeleriyle önce Art Nouveau, daha sonra da Art Deco akımına önemli katkılarda bulunan Lalique, gerek malzeme gerekse biçim açısından geleneğin sınırlarını aşmıştır. Yenilikçi yaklaşımıyla geleneksel ilkeleri küçümsemiş, malzeme dağarcığını genişleterek tasarımlarında yarı değerli taşlarla sıradan metaller de kullanmıştır. Diğer tüm Art Nouveau Dönemi tasarımları gibi, Lalique tasarımlarında da Japon sanatının ve simgeci şiirin etkileri görülür. Medusa, Ophelia, kurşuni gözlü kadınlar, yarı insan-yarı hayvan mitolojik varlıklar sıklıkla kullanılan öğelerdir. 1890’lardan itibaren malzeme olarak cama olan ilgisi artan Lalique, camı hem mücevherlerinde, hem de mimari bezemelerinde kullanmıştır. Camdan seri üretim tekniklerini ilk kullananlardan biri olan tasarımcı, bu dönemde gerçekleştirdiği parfüm şişeleri ile Paris’te büyük ün kazanmıştır. 1912’de mücevher tasarımını bırakarak tamamen cama yönelmiştir. Bu dönem, Art Nouveau mücevher tasarımcısı Lalique’in, Art Deco cam tasarımcısına dönüşmeye başladığı yıllardır. 1918 yılında Wingen-sur-Moder’de satın aldığı bir fabrikada yanardöner camlarla, zaman zaman renk kullanarak, kabartma desenli, yarı saydam ve uçucu bir görünüme sahip üretimleriyle kendine özgü bir üslup geliştirmiştir. Art Deco akımının yükselişini simgeleyen 1925 yılındaki Paris Modern Endüstri ve Dekoratif Sanat Fuarı Lalique’in de cam tasarımcısı olarak kendini kabul ettirdiği önemli bir etkinliktir. Uyguladığı tekniklerle camın billur ve buzlu görünümü arasındaki karşıtlığı çok iyi yakalayan tasarımcı, bazen de cama patina veya mine eklemiş ya da renkli cam kullanmıştır. Bu dönemden itibaren iç dekorasyon alanında önemli işlere imza atan Lalique’in çalışmaları arasında Champs-Elysees kavşağında bulunan çeşmeler (1932), Jersey’deki Saint Héiler Kilisesi’nin sunağı (1933) ve Normandia Gemisi’nin yemek odası (1936) sayılabilir. 1920’li ve 1930’lu yıllar boyunca firma dünyanın en önemli cam tasarımcılarından biri olarak ünlenmiştir. René Lalique’in ölümünden sonra fabrikanın yönetimini oğlu Marc Lalique üstlenmiştir. Bu dönemki tasarımlarda camdan ziyade ağırlıklı olarak kristal kullanımı söz konusudur. Firmanın ismi de ‘Cristal Lalique’ olarak değiştirilmiştir. Firma, 1990’lı yıllara kadar Lalique ailesinin üyeleri tarafından idare edilmiş, 1994’te Pochet’ye satılmıştır. 2010 yılından beri İsviçre firması Art & Fragrance yönetiminde ‘Cristal Lalique’ adıyla faaliyetini sürdürmektedir.
Paylaş
Bir sonraki tutarı teklif edebilir veya daha yüksek bir maksimum teklif verebilirsiniz. Verdiğiniz maksimum teklifler gizli tutulacaktır. Müzayede katılım şartları hakkında bilgi almak için tıklayınız